トップ   新規 一覧 検索 最終更新   ヘルプ   最終更新のRSS   ログイン


  1. 倉重 健太郎, 二階堂 芳,``人間とロボットのインタラクションにおける感覚刺激に基づく報酬の自己生成'',知能と情報(日本知能情報ファジィ学会誌), Vol.27, No. 5, pp.734-742, 2015, DOI:http://doi.org/10.3156/jsoft.27.734
  2. Masashi Sugimoto, Kentarou Kurashige, ``Future Motion and Decisions using State-action and Pair Predictions'', International Journal of New Computer Architectures and their Applications, Vol.5, No.2, pp.79-93, Oct. 2015, DOI:http://doi.org/10.17781/P001896, ISSN 2220-9085 (Online), ISSN 2412-3587 (Print)},Online
  3. Masashi SUGIMOTO, Kentarou KURASHIGE, ``A Study of Effective Prediction Methods of the State-Action Pair for Robot Control Using Online SVR'', Journal of Robotics and Mechatronics, Vol.27, No.5, pp.469-479, 2015, Online PDF(Full Textのダウンロードには会員登録(無料)が必要).
  4. Kentarou Kurashige, Karoru Nikaido, ``Self-Generation of Reward by Moderate-Based Index for Senor Inputs'', Journal of Robotics and Mechatronics, Vol.27, No.1, pp.57-63, 2015, Online PDF(Full Textのダウンロードには会員登録(無料)が必要).
  5. Yasutaka Kishima, Kentarou Kurashige, ``Reduction of state space in reinforcement learning by sensor selection'', Artificial Life and Robotics, Vol.18, Issue 1, pp.7-14, 2013, Springer, doi:10.1007/s10015-013-0092-2.
  6. 佐藤和彦,倉重健太郎,寺本渉,岡田吉史,工藤康生,佐賀聡人, ``主体的学習を促す「与えない」演習の実践'', 工学教育,Vol.61,No.3,pp.56-61,2013.
  7. Yasutaka Kishima, Kentarou Kurashige, Toshihisa Kimura, “Decision Making in Reinforcement Learning Using a Modified Learning Space Based on the Importance of Sensors,” Journal of Sensors, vol. 2013, Article ID 141353, 9 pages, 2013. doi:10.1155/2013/141353.
  8. Kentarou Kurashige, Yoshiki Miyazaki, ``Use of the Knowledge of Perceptual State Transition in Reinforcement Learning'', JSCSE, Vol.3 No.2 pp.1-12,Feb 25, 2013, Online PDF.
  9. Kentarou Kurashige, Naoki Kitayama, Masafumi Kiyohashi, ``Proposal of Method “Motion Space” to Express Movement of Robot'', Journal of Advanced Computational Intelligence and Intelligent Informatics(JACIII), Vol.16, No.6, pp. 704-712, September 2012, Online PDF(Full Textのダウンロードには会員登録(無料)が必要).
  10. 佐藤和彦, 倉重健太郎, 岡田吉史, 佐賀聡人,``VRソフトウェア開発環境「仮想現実工房」の構築と問題解決型演習への活用'', 日本教育工学会論文誌, Vol.35, No.4, pp.389-398, 2012.
  11. 佐藤和彦, 倉重健太郎, 岡田吉史, 佐賀聡人, ``学生のやる気を引き出す「見える」ソフトウェア開発演習の実現と評価'', コンピュータ\&エデュケーション, Vol.31, pp.94-99, 2011.
  12. Kentarou Kurashige, Toshio Fukuda, Haruo Hoshino, ``Reusing primitive and acquired motion knowledge for Gait generation of Six-Legged Robot using Genetic Programming'', Journal of Intelligent and Robotic systems, Vol.38, Kluwer Academic Pub., pp.121-134, 2003.
  13. 倉重健太郎, 長谷川泰久, 福田敏男, 星野春夫, ``GPを用いた階層型知識表現によるロボットの行動生成'', 日本ファジィ学会誌, Vol.13, No.6, pp.633-642, 2001.
  14. 倉重健太郎, 長谷川泰久, 福田敏男, 星野春夫, ``NNとEPによる六脚歩行ロボットの行動生成'', 日本ファジィ学会誌, Vol.13, No.2, pp.199-207, 2001.
  15. Kentarou Kurashige, Toshio Fukuda, Haruo Hoshino, ``Motion Planning for Six-Legged Locomotion Robot Based on Hierarchical Knowledge Using Genetic Programming'', Journal of Robotics and Mechatronics, Vol.12, No.4, pp.459-465, 2000. Online PDF(Full Textのダウンロードには会員登録(無料)が必要).
  16. Toshio Fukuda,Yuji Adachi, Hoshino Hoshino, Eiji Muro, Kentarou Kurashige, ``Omnidirectional Walking Mechanism (Redundancy and Trajectory Control)'', JSME International Journal Series C, Vol.40, No.4, pp.694-701, 1997.